Werkkostenregeling 2017 – Anema Salaris & Advies

Geplaatst om 10:51 op 11 december 2017 door ND-ICT Beheer

Werkkostenregeling 2017

Ook dit jaar heeft u weer te maken met de werkkostenregeling.
In de werkkostenregeling moet u alle vergoedingen en verstrekkingen aan uw personeel verantwoorden.
Uit uw financiële administratie moet blijken hoe u met de werkkostenregeling bent omgegaan.
Het afrekenmoment vindt plaatst in de salarisadministratie in de aangifte van december, en uiterlijk januari 2018.

Wat is de werkkostenregeling ook alweer?
In de werkkostenregeling kunt u maximaal 1.2% van uw totale fiscale loon besteden aan onbelaste vergoedingen en verstrekkingen van uw werknemers.
Het is daarom van belang dat u alle kostenvergoedingen en verstrekkingen aan uw personeel goed in beeld heeft.

Dit kan bijvoorbeeld gaan om: Studiekosten, kilometervergoedingen, kerstpakketten, sinterklaas cadeaus, personeelsfeesten, etc.

U kunt uw actuele loonsom op elk moment bij ons opvragen, wij sturen u dan een actueel overzicht van de vrije ruimte.
Indien u de vrije ruimte overschrijdt zal er een afrekening moeten plaatsvinden in de loonaangifte, wij verlangen dan een opgaaf van de totale werkkosten.

Vragen, stel ze gerust. Wij adviseren u graag.

Kantoornieuws van Anema

12 juni 2018

Bij werkgevers en werknemers in Friesland bestaat nog veel onduidelijkheid over de nieuwe Arbowet. lees meer

13 maart 2018

De Personeelskamer, voor al je vragen over personeelszaken Ben jij ondernemer én werkgever? En loop lees meer

Stel uw vraag aan de specialisten van Anema. Wij helpen u graag.

Stel uw vraag