Geplaatst om 15:58 op 30 maart 2021 door Alle Jan Anema

Hoe stuur ik een activatiemail naar mijn medewerker(s)?

Binnen HR & Salaris Gemak kunnen medewerkers een eigen account krijgen. Hiervoor moeten zij eenmalig hun account activeren, de werkgever/administrateur kan de medewerker een activatiemail sturen. De medewerker kan hiermee onder andere de eigen loonstroken en jaaropgave inzien. Wanneer deze documenten geplaatst worden ontvangt hij/zij een melding in de mail.

1. Medewerker gebruikersaccount
Vanuit het startscherm gaat u naar inrichting organisatie en vervolgens onder het kopje ‘’gebruikers’’ naar ‘’medewerker gebruikersaccount’’.

2. Beschikbare medewerker(s) opzoeken
Zorg ervoor dat de instellingen voor het zoeken naar een medewerker goed ingesteld zijn, hierbij is het goed om te weten dat in de meeste gevallen het vinkje voor ‘’in dienst’’ aan
moet staan om een medewerker te kunnen zoeken, natuurlijk afhankelijk van de situatie.

Om slechts één of een aantal medewerkers te selecteren, klik dan op het vakje voor de naam van de medewerker en vervolgens voor het icoon met het plusje achter de naam van de des betreffende medewerker. Om meerdere medewerker accounts tegelijk aan te maken, kies dan in dit geval voor het groene vakje links in het scherm, hiermee selecteert u alle medewerkers.

Kies vervolgens voor het poppetje boven in het scherm, zie in de handleiding tweede groene vak rechts in het scherm.

3. Afronden van het proces
De laatste stap in het proces om een medewerker account aan te maken is door de instellingen op de juiste manier in te vullen. In de handleiding/video is te vinden hoe deze in de meeste gevallen ingesteld moet worden.

Tip: na uitdiensttreding op minimaal 365 dagen zetten, dit zodat de medewerker die uit dienst is nog bij zijn/haar documenten kan.
Het account aan maken is afgerond wanneer er voor ‘’doorgaan’’ wordt gekozen. De medewerker ontvangt binnen enkele seconden een mail om een account te activeren.
Hierdoor kan de medewerker bij zijn/haar documenten.

Kijk bij downloads voor een handleiding en instructievideo (2. Activatiemail naar mijn medewerker(s)).

van Anema

12 november 2020

Uitgangspunt van de werkkostenregeling is dat alle vergoedingen en verstrekkingen aan werknemers lees meer

28 november 2017

De Tweede Kamer heeft het wetsvoorstel Overige Fiscale Maatregelen aangenomen, nadat het op een lees meer

Stel uw vraag aan de specialisten van Anema. Wij helpen u graag.

Stel uw vraag